Blir en trend, dessa är fördelarna med pund passform för hälsan

, Jakarta - Sporten pound fit är för närvarande en trend i olika sportklasser. Denna aerobic-liknande träning ser unik, rolig och även hälsosam ut. Pound Fit är ett konditionsträning inspirerat av trummande som får kroppen att svettas.

Eftersom denna sport är inspirerad av trumspel, använder sporten även pinnar som liknar trumpinnar. Användningen av trumpinnar verkar vara effektiv för att träna. Förutom att träna samtidigt som du lyssnar på musik, får du också att producera intressanta musikljud. Ljudet av musik produceras genom att slå pinnen i golvet eller slå ett par pinnar som du använder. Det är här det roliga och unika ligger!

Läs också: 5 anledningar till att träning kan förbättra skönheten

Rolig och hälsosam konditionsträning

Pound fit move är en blandning av cardio, taiko och dans. Detta är en rolig och hälsosam modifiering av sporttrender. Det finns många fördelar som kan kännas av denna sport. Du kommer att bränna så många kalorier, din kropp blir stark och dina muskler kommer att byggas. Här är fördelarna som du kan känna av övningen i form av pund:

1. Bra för att krympa magen

Pound fit-övningen är utformad för att träna alla kroppens muskler, speciellt kärnan (mellanmusklerna) och magmusklerna. Rörelsen i pound fit-övningen riktar sig mot kärnmusklerna, med ännu mer fokus än andra rörelser. Rörelsen är också mer vridande och böjande vilket involverar buken.

2. Helkroppsträning

Poundfit är en unik sport. I denna sport används trumpinnar på ett innovativt sätt för att få en helkroppsträning.

Läs också: Detta är vad som händer när kroppen saknar motion

3. Träna konditionsintervaller

Denna övning är ett utmärkt sätt att minska ett antal kalorier i hela kroppen. Rörelsen kan inte bara bränna fett under träning, utan intervallkonditionsträning kan hjälpa dig att bränna fett även efter ett träningspass. Dess intensiva rörelse står i proportion till den hälsa den får.

4. Boosta immunförsvaret

Vilken form av träning som helst kan faktiskt hjälpa immunförsvaret att bli friskare. Men med motionsträning som involverar alla delar av kroppen samtidigt och fokus på rörelsen för att spela trumpinnar gör koncentrationen bättre.

5. Gå ner i vikt lättare

Pound Fit är en träning med snabb intensitet. Du kommer att få fokusera på att hålla farten på musiken och rörelsen. Detta kan minska kalorier och fett med varje träningspass. Du kan gå ner i vikt hur mycket du vill.

6. Kan förbättra humöret

I grund och botten är sporter som ackompanjeras av musik som pound fit och aerobics väldigt roliga. Detta är ett utmärkt sätt att inte bara gå ner i vikt, utan det kan också bekämpa stress och depression, minska risken för diabetes, högt kolesterol och högt blodtryck. Denna övning är särskilt bra för att rensa sinnet och även förbättra kognitiva funktioner och förmågor.

Läs också: Enkla sätt att krympa magen genom att gå

7. Generera Spirit

Det som gör den här träningspasset unik och rolig är rörelsen och musiken som är så motiverande. Precis som en trummis på scenen som gör bandets framträdande ännu mer levande. Denna typ av sport kan förbättra minnesförmågan såväl som upplyftande.

Denna sport är roligare och mer spännande när den görs som en grupp. Att träna tillsammans, till exempel gympass, kan skapa och förmedla en levande atmosfär. Nästan 95 procent av människor som går med i idrottsgrupper kommer konsekvent att göra idrottsaktiviteter.

Att träna i grupp kan ge en mer spännande upplevelse, på grund av interaktionen mellan medlemmarna som gör att man kan skratta åt varandra. Så att du blir mer motiverad att fortsätta träna.

Det är allt du behöver veta om pound fit. Om du upplever hälsoproblem under träning, tala omedelbart med din läkare genom applikationen . Kom igen, ladda ner Ansökan nu!

Kvinnors hälsa. Åtkomst 2020. 5 skäl till varför du bör prova POUND-träningen.
Health Fitness revolution. Tillgänglig 2020. Topp 10 hälsofördelar med Pound Workout.