Ingen panik! Här är 9 effektiva sätt att övervinna en gråtande baby

, Jakarta - Bebisar ser lugna ut när de sover, men av någon anledning kan bebisar gråta högt. För mammor oroa dig inte, det finns flera saker som kan göras för att hantera gråtande bebisar. Att höra en bebis gråta oavbrutet kommer att få föräldrar att känna sig särskilt panikslagna och stressade. Att känna till orsaken till gråt kan lindra panik och stress. Dessutom är det också mycket lättare för dig att hitta sätt att hantera en gråtande bebis om du redan vet vad som gör det obehagligt att gråta. Att lugna eller hantera en gråtande bebis är ett sätt att komma närmare din bebis. På så sätt kommer du att försöka ta reda på vilken typ av miljö som gör honom mer bekväm och lugn.

Sättet en bebis kommunicerar eller förmedlar något är genom att gråta oavsett om det är obehagligt eller känner sig hungrig och törstig. Här är ett kraftfullt sätt att hantera en gråtande bebis:

1.linda

Svep barnet med en speciell trasa. Swaddling kan förhindra att barnets kropp rycker och hjälpa dem att somna och känna sig varmare.

2.Böjd position

Prova att ändra bebisens sovställning som tiden i livmodern, nämligen bukläge eller mysställning, det kommer att göra honom lite mer bekväm.

3.Viskande röst Sshhh

Att viska ljudet "shhh" kan lugna spädbarn, särskilt nyfödda eftersom det liknar surrandet som omger honom i livmodern. Tveka inte heller att tala med en låg, lugn röst till ditt barn. Forskning visar att mammans tonfall är det mest effektiva sättet att lugna en bebis. Se till att "sshhh"-ljudet du gör är högre än barnets gråt, så att barnet kan höra det.

4.Gunga

Bebisar älskar att röra sig när de hålls som i din mage. Du kan börja med att ta upp en sele och sedan göra en gungande rörelse för att lugna en gråtande bebis.

5.Sugande

Att suga på napp eller finger är bra avkoppling för bebisar. Denna metod rekommenderas inte att göras första gången när man har att göra med en gråtande baby, det rekommenderas att först ta reda på vad som får barnet att gråta,

6.Mjuk beröring

Beröring kan stimulera må-bra-receptorerna i barnets hjärna. Forskning har också visat att skonsamma beröringar längs kroppen är effektivare än korta, snabbrörliga beröringar. Rör även vid barnets kinder, rygg, ben eller mage. Eller det kan vara genom att ge en mild massage till barnet.

7.Sjunga

Sjung en låt i långsamt tempo med en tyst, låg röst. Människokroppen svarar på musik genom att likställa hjärtfrekvensen och smaksinne efter takten i musiken som hörs.

8.Bad

Ljudet av rinnande vatten och värmen av vatten på huden kan vara en lösning för att övervinna en gråtande baby. Du kan ta ett bad med honom eftersom hudkontakt också är användbart för att få barnet att känna sig lugnare.

9.Behåll lugnet Få inte panik

Bebisar kan känna spänningen som mamman känner och tenderar att reagera på den. Ju lugnare du är och inte får panik på grund av ditt barns gråt, desto lättare blir det för ditt barn att också lugna sig.

Om ditt barn gråter kontinuerligt trots att du försöker lugna honom och du märker några konstiga tecken eller symtom, tveka inte att kontakta din barnläkare. Du kan kontakta läkaren genom ansökan utan att behöva lämna huset. Video, röstsamtal eller chat Du kan välja en att prata med läkaren. Du kan också köpa medicinska behov på tjänsten Delivery Pharmacy som kommer att levereras på bara 1 timme. Vad väntar du på ladda ner applikationen på App Store eller Google Play.

LÄS ÄVEN: Akta dig för kinkiga bebisar på grund av infantil kolik