Lista över COVID-19 Drive Thru-tester i Jakarta -

Förutom att implementera strikta hälsoprotokoll, för att minska överföringen av coronavirus, kan du också göra testning rutinmässigt. Tja, för er som bor i Jakarta-området behöver ni inte bli förvirrade om ni vill göra den här kontrollen. Du kan komma direkt till kör igenom testet COVID-19 i Jakarta på flera platser.

Visste du tidigare att ökningen av positiva fall av covid-19 i Jakarta ökade? Det är bäst att inte oroa sig för mycket, eftersom det kan få oss att agera förhastat, till och med ha en negativ inverkan på den fysiska och mentala hälsan.

Vad som måste göras är att strikt följa hälsoprotokoll (prokes). Implementera strikt 5M-procedurer, nämligen att tvätta händerna, bära masker, hålla avstånd, undvika folksamlingar och minska rörligheten.

Rutintestning, skydda andra

I Jakarta har många människor som vill resa utanför staden testat COVID-19 med tåg eller flygplan. Dessutom är kontorsanställda inte mindre benägna att utföra covid-19-screeningtest.

Dessutom kräver vissa företag att anställda rutinmässigt presterar snabbtest antigener. Tidsspannet varierar, vissa är en gång varannan vecka, vissa är en gång i månaden.

Tja, för er som bor eller för närvarande är i staden Jakarta kan ni göra ett screeningtest för coronavirus på Drive Thru COVID-19 i Jakarta. Denna testning kan göras med hjälp av metoden snabbtest antikropp, svabb antigen eller PCR-test (polymeraskedjereaktion).

Här är en lista kör igenom testet COVID-19 i Jakarta som är uppdelad i 13 punkter, nämligen:

1. Västra Jakarta

Plats: Jl. Orchid Rosliana VII No.D24, RW.6, Kemanggisan, Kec. Palmerah, West Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på Slipi.

2. Västra Jakarta

Plats: Jl. Tomang Raya, RT.1 RW.13, Tomang, Kec. Grogol Petamburan, West Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 i Tomang.

3. Västra Jakarta

Plats: Jl. Generallöjtnant S. Parman nr Kav 108, RT 8/RW.3, Tomang, Kec. Grogol Petamburan, West Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 S. på Parman Jakarta.

4. Centrala Jakarta

Plats: NYTT PLATS, P-hall B7 till B8. Jl. Angkasa Raya Kemayoran (tvärtom MGK, Kemayorans gamla flygplats).

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på Kemayoran.

5. Södra Jakarta

Plats: Cilandak Commercial Estate No. 403 Aw, Jl. Raya Cilandak Kko, RT.13/RW.5, Cilandak Tim., Kec. Ps. Söndag, South Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta 12560.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på Cibis.

6. Östra Jakarta

Plats: Jl. Pinang Raya No. 53A, RW. 8, Rawamangun, Kec. Pulo Gadung, East Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta 13220 (nära Rawamangun Market på Rawamangun-klinikens parkeringsplats).

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på Rawamangun.

7. Östra Jakarta

Plats: Fältgården (mellan PT Wahana Citra Nabati och PT GSK), Jl. Pulobuaran Raya, RW.9, Jatinegara, Kec. Cakung, East Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta 13930.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på JIEP Pulo Gadung.

8. Östra Jakarta

Plats: Jl. Raya Cipinang Besar Selatan No.8, RT.4/RW.6, Cipinang Besar Sel., Jatinegara District, East Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta 13410.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 i Cipinang.

9. Östra Jakarta

Plats: Vnesia Mall Jalan Raya Pulo Mas Jaya No.16, Kayu Putih, Kec. Pulo Gadung, East Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta.

Komplett informationskontroll Drive Thru COVID-19 på VNesia Mall Pulomas.

10. Östra Jakarta

Plats: Jl. Mulya Jaya No.9, RT.11/RW.8, Cipinang Muara, Jatinegara District, East Jakarta City, Special Capital Region of Jakarta.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på Mulya Jaya Cipinang Muara.

11. Östra Jakarta

Plats: Sapta Mitra Clinic, Jl. North Malacca Park Block A12 No.1 RT 5/RW 11 Malaka Jaya kec. East Jakarta palm durian.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på Pondok Kelapa.

12. Norra Jakarta

Plats: Pluit Reservoir Park, Jl. Pluit Timur Raya No.12 RT.6/RW.5, Pluit, Penjaringan, North Jakarta.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 vid Pluit Reservoir.

13. Norra Jakarta

Plats: Jakarta Harbour Hospital, Jl. Kramat Jaya Raya No.1, Tugu Utara, Kec. Koja, North Jkt City, Jakartas särskilda huvudstadsregion.

För fullständig information, kolla Drive Thru COVID-19 på Koja Jakarta.

Tja, det är platsen kör igenom testet COVID-19 i Jakarta. Använd appen Du kan registrera dig på Drive Thru COVID-19 i Jakarta så det är mer praktiskt.